tisdag 23 december 2008

Oh helga natt


Jo hej! Hossi-Anna Davidsson här och jag är här bara för er som trodde nåt annat. För er som från början trodde att det var Hossi-Anna kan jag bara säga att ni kan känna er grundlurade. Inte för att jag vet hur det är ställt hos er men här är det jul i Kapernaum med lutfisk & gröt å sen vet jag inte hur det var men tomten är i vart fall inte speciellt söt i år heller(vi såg flera i Bollnäs)....men det var kanske tårtan som skulle vara det. Äjmy Dajmond sjunger att "Julen är här" så det är min fulla övertygelse att så måste vara fallet även om hon för att göra skivan gick in i studion nån gång på sensommaren. Ledsagad av en stjärnas ljus så kan man väl summera detta års julhandel med att man visserligen har bränt en hel del pengar men trösta sig med att man ändå ligger under genomsnittsvensken som torde julhandla för sisådär 6500 kr. Egentligen så är jag ganska trött på det här nu men visst är det skönt för en icke genomsnittsvensk att kunna gömma sig bakom tre visa män en gång om året. För den som trodde att vi ätit lutfisk så kan jag säga att ni trodde fel för det var bara något som jag hörde Bosse Larsson sjunga om samtidigt som han sprang runtom en gran för sådär en 30-35 år sen även om plasten gjort att den fortfarande står sig grön och grann uti stugorna. Om nu nån ställer sig frågande till det här inlägget så kan jag förklara det med att det här är ett exempel på vad som kan hända när man drivs av ett tvångsmässigt blogande men har drabbats av blogtorka.
Halleluja, snart skall dagen gry!

Inga kommentarer: