måndag 1 december 2008

Är det min tur nu?

Fastän den här dagen har känts jättelång så har den inte vart speciellt händelserik.Börjar nästan tro att det kan ha att göra med att man själv inte gör nämnvärt mycket för att berika sin dag med händelser och vad som värre är, är att jag vet att det är just så det ligger till. Om man gjorde något meningsfullt under dagarna så kunde man ju ha vilka möjligheter som helst att styra upp dagen till att bli i stort sett hur händelserik som helst.Vad ska man nu dra för slutsatser av det här?
Antag att jag har tröttnat på mitt vardagliga mönster som jag trots att det har en väl inarbetad och rutinmässig struktur inte finner vidare betydelsefullt. Kanske börjar jag bli mogen att ta ytterligare ett steg i livet för att göra något meningsfullt. Kanske är tiden inne då det är dags att fatta ett beslut om ökat ansvarstagande.Kanske är det just nu jag måste välja om jag ska ta det där klivet alternativt riskera att fastna än djupare i en vardag som suger. Hur vet jag om det är just nu jag måste fatta det där avgörande beslutet? Hur vet jag om det kommer fler tillfällen att ta klivet? Är det nu eller aldrig jag måste ta det där steget?
Det kan man aldrig veta....eller?
Jag tror mig veta vad jag behöver. Jag behöver en kick och hur får man nu en sådan om man ska hålla sig till vad som är acceptabelt inom samhällets ramar? Jo, man gör helt enkelt något för en annan människa som denne tycker är betydelsefullt.Detta leder i sin tur till att man känner sig tillfreds med sig själv för att ha uträttat något av värde för någon annan.
Då kan man ju bara fråga sig om det här är att utnyttja andra för sitt eget välbefinnande.
Om så är fallet så tänker jag inte gå vidare utan välja att även fortsättningsvis med hjälp av ålning medelst hasning kravla mig fram i vardagens tristess.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som LeMarc, blunda och ta ett steg!
Du har redan bevisat att du tar ansvar så det är bara att trampa på och utöka.
Det där sista jammlet om att utnyttja andra genom att göra något för dom så dom blir glada och man själv mår bra av det osv tänker jag inte kommentera....ooops det har jag nästan redan gjort, bäst jag slutar.

Sleeping Cell sa...

Finns det något jag älskar så är det just "jammel".