fredag 24 juli 2009

MAN kan väl inte vara KVINNA....eller?

Är huvet dumt får kroppen lida heter det ju och även om det inte stämmer på mig då jag besitter visdom och klokhet av mycket stora mått så känner jag ändå att jag idag vill låna det uttrycket.
Jag dras ju med ett brott på båtbenet i vänster handled och jag går i evigheters väntan på att få komma till ortopeden i Gävle. Jag har vid det här laget blivit tämligen van vid smärtan och så smått lärt mig leva med handikappet.
Så igår då vi var och plockade i mitt föräldrahem så provar jag att rycka igång en motorsåg för att kolla om den var funktionsduglig. Det skulle jag ju inte ha gjort och även om det går mig emot att medge att jag gjort något dumt så tvingas jag ändå idag erkänna att smärtan i min handled är av modell större....typ pina....men det känns ändå bra att jag har fått ännu en anledning att gå omkring och ajajaj-ojojoja mig idag också.....för att inte tala om vad det tillför bloggen.

Liam leker att han är en jultomte då vi även hittade en tomtemask vid städningen igår och när Liam leker så gör han det med sådan inlevelse att jag tror nog snarare att han tror att han är en jultomte. Sommaren ser ju ändå ut att vara död så det spelar väl inte så stor roll att man tvingas lyssna på - "hohoho, finns det några snälla barn?"

Nä! - Nu är det någon eller något på "Facebook" som dizzar mig och som hungrar efter mitt senaste blogginlägg och eftersom jag är man och inte kan göra 2 saker samtidigt så känner jag att jag tvingas bryta här och nu.(det där sista stämmer inte och jag tror nog ändå att jag är en kvinna med en mans kropp.....även om jag i profil kanske uppfattas som höggravid).

Ha ännu en regnig sommardag

2 kommentarer:

KlatuuThe Weatherman sa...

I fjol tog sommaren slut efter persmässohelgen. Hoppas att det blir bättre detta år.

Sleeping Cell sa...

Allt blir bättre efter "Persmässan"