torsdag 2 juli 2009

"Bängaloo-Brigaden"


Det här hade jag inte tänkt publicera men....

Det är varmt, så varmt. Min tvättkorg är full, men inte jag. På tv är det historien om "Stig Bergling". Svt har visst köpt "Stigs" story om kontraspionaget och har planer på att stycka upp den i 24 delar och sända den som nästa års julkalender.
Det här inlägget tänker jag inte publicera då materialet här skulle kunna tolkas som att det skrivits under ett totalt hjärnsläpp.....men det gör väl inget, tvärtom! Det är väl inget fel att ha hjärnsläpp bara man får ha det ofta. Det är ju ingen som vet hur det är fatt här egentligen....inte ens jag, och jag skriver ju under pseudonym så jag har väl inget ansvar...eller? Jag kanske sitter här vid min dator och knäpper ner mina blogginlägg medans jag har min hjärna i en burk med sprit bredvid mig här på skrivbordet.

Läste om att någon skulle få följa med på "Lasse Holms" "Diggiloo-turné" för att få sjunga om sin ångest....undrar om man får följa med?....kanske skulle man göra ett skrap från sammhällets bottenskikt där dom verkliga talangerna finns, för att sen ge sig ut på en, ja låt oss säga..."Bängaloo-resa", där intäkterna oavkortat gick till att främja statskassan och 2:a AP-fonden wooohaahahahaaahhaa.

Vi kunde spela gratis på "Persmässan", åka omkring i en avställd folkvagnsbuss, sniffa solution, röka "John Silver" utan filter, göra våra behov på gator och torg och kräkas där omgivningen tyckte att det var olämpligt att man kräktes. Människor skulle tvingas inse att livet är alldeles för kort för att de skulle ha råd att missa oss. Det skulle vara med "Bängaloo-Brigaden" som det är med surströmming...många skulle hata oss men också många skulle älska oss.

Jag avbryter nu mina utsvävningar, och av dessa rader har jag kommit fram till hur tacksam jag är att jag inte är "riktigt klok".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja var tacksam för det du !
För riktigt klok det är du inte ! Eller det kanske bara du som är det och inte alla andra?
Och om de inte heller vore riktigt kloka så kanske de inte har vett att vara tacksamma för det. Så det gör du rätt i ,att vara riktigt tacksam för något så otacksamt . Det är ju inte riktigt klokt!
Teskedsgumman

Sleeping Cell sa...

Den kommentaren är jag också mycket tacksam för...tro mig!