fredag 31 juli 2009

Jag vill sova till ৯


Sova, jag vill sova. Jag tycker om att sova. Det måste vara bland det skönaste man kan göra - sova.

Vakna, jag vill inte vakna. Det måste vara bland det plågsammaste som finns - att vakna.

Här är det liksom tidsinställt. Varför måste alla vakna kl. 07.00? Liam vaknar alltid kl. 7 och Lennart tycks även han vara en som tycker att när klockan är 7 då är det minsann färdigsovit.

Om vi ändå bodde i Bengalen så skulle jag få sova 2 timmar längre för i Bengalen skriver man 7:an som en 9:a. En 9:a däremot skriver man så här: ৯ . Så länge skulle jag vilja sova varje morgon.
En annan fördel med att sova till framåt ৯ på hemmaplan, vore ju att man inte skulle kunna ställa väckarklockan på ringning....inte vår klocka i vart fall, för jag har tittat efter och den saknar klockslaget ৯ vilket alltså måste innebära att jag kunde sova precis hur länge som helst.

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Okej då har vi kvar vagnen i samma position ett tag till då :)

Simon sa...

Det gör ni rätt i.

Anna-Karin sa...

Det klockslaget skulle Roffe och gilla...det som inte finns alltså. Tur att EN i familjen är morgonpigg (läs A-K)

akajos sa...

Att sova är ett underskattat nöje :-)