lördag 25 juli 2009

Om att tro sig veta men inte ha en aning


Har varit ute och cyklat på byn en sväng och passade samtidigt på att äta en bit mat....ja, inte medan jag cyklade, utan jag fickparkerade först den blå damcykeln mellan en häck och en soptunna innan jag beställde min lunch som jag sen med våldsam kraft tryckte in mellan rynkorna i trynet.

Det var väl en del folk ute på gatorna....ja det finns fler än 1 gata i byn...2 tror jag, och ett och annat ungdomsgäng med påsar märkta med alkoholmonopolets logga och som såg ut att ladda inför kvällens mässa.....eller det är ju bara vad jag tror förstås för jag ville ju inte fråga....och inte skulle jag ha vågat fråga heller.

Som pensionär och till åldern kommen äldre herre med en stinn plånbok och en skitig blå damcykel med slak kedja som borde smörjas så vore det dumdristigt att stanna med tanke på risken för ett rånöverfall. Bäst att ta det säkra för det osäkra och vara aktsam om höftlederna och besparingarna även om priset är en icke stillad nyfikenhet.
Nu ska jag gå ut och sätta mig på balkongen och lyssna på vad grannarna pratar om....dom grillar också.....jag undrar vad?

Inga kommentarer: