onsdag 22 juli 2009

Husmor tipsar

Sådär, då har jag blivit på lite bättre humör men är dock lite småirriterad på Liam som envisas med att springa runt och sjunga på "Lars Kristerz" utomordentligt vidriga låt "måste ringa Carina". Hoppas det går över annars tvingas jag lämna in ungen på nån form av rehab. Jag känner mig totalt misslyckad som förälder eftersom jag brustit i ansvar och det antagligen är mitt fel att han någon gång vid ett oaktat ögonblick måste ha snappat upp låten via media.

Sådär! Nu har jag provat med "Black Sabbath" och "Fairies wear Boots" på underbart hög volym och det verkar ha drivit "Lars Kristerz" till reträtt. Hoppas det håller i sig annars får man väl upprepa medicineringen. Apropå medicinering så kommer här receptet på morgonens humörförändring.

Ingredienser:

1 Stor kopp starkt kaffe
1 Sockerbit
2-10 Sobril 15mg
1-2 Mandelkubb

Arbetets gång:

Börja med att iordningställa det starka kaffet
och låt sedan en sockerbit falla däruti och
sjunka till botten.
Tillsätt sen sobril efter tycke och smak varpå
du sen rör samman blandningen till en jämn
smet, färdigt att servera.

Doppa gärna med 1-2 mandelkubb innan du
slutligen halsar i dig det kvarvarande kaffet.

Ha en trevlig dag

2 kommentarer:

Kina sa...

Ha Ha!
Har själv fått låten på hjärnan.
Känns bättre än mmmm Polly vad gott, mmm Polly vad gott. Som jag och halva arbetsstyrkan gick och persevererade förra veckan. Alltså riktigt befriande fluga i detta fallet.
Hälsningar Kina

Simon sa...

Ni får prova med "Black Sabbath" för jag har inte hört ett dugg "Lars Kristerz" sen i går...peppar,peppar...