fredag 3 juli 2009

Vem tvättar INTE?


Nu är tvättkorgen ännu fullare - men inte jag. Jag är bara arg. Jag är arg på mina grannar. Eftersom jag inte vet vem/vilka som är dom skyldiga så har jag bestämt mig för att bara rikta en kollektiv ilska mot alla mina grannar.

Det är nämligen så här. I vår tvättstuga har vi två avdelningar vilket innebär att man kan välja vilken tavla man bokar sig på. Oftast så behöver man inte ens boka i förväg då det är relativt stor chans att tvättstugan är ledig någon gång under dagen. Har man inte bokat och kommer ner och finner båda avdelningarna i tvättstugan upptagen så kan man ju inte klaga utan får helt enkelt bara vänta på sin tur.

Vad som däremot gör mig arg är när man bokar tvättstugan och inte använder den. Det är precis det som har hänt just nu. Båda avdelningarna är bokade och har så varit ända sen i morse. I tvättstugan är det knäpp tyst och alla maskinerna är oanvända. Det är ju så, att man faktiskt kan boka upp sig på fler tider genom att man helt enkelt lånar en "låskolv" av grannar eller bekanta.

Under tiden som jag har skrivit det här så har jag kommit på att jag inte alls är arg på mina grannar. Nää!! - Jag är arg på det som inträffat och den stiltje som uppstått i tvättstugan....men visste jag vilken som låg bakom så skulle jag nog ändå vara lite tjurig på den skyldiga.

Inga kommentarer: