onsdag 8 juli 2009

Utbränd eller...?


Hur vet man om man är utbränd?
Är det som med förälskelse att det känner man bara?

Om så är fallet så är jag tämligen övertygad om att jag drabbats av utbrändhet. Visserligen så tror jag att jag har en tendens att lättare känna mig utbränd än att känna mig förälskad.
Kanske inte så konstigt egentligen då jag tycker mig ha all anledning att känna mig utbränd men inte mycket eller ingen anledning alls att känna mig förälskad.

Kan man ha en dubbeldiagnos i det här fallet dvs. kan man vara både utbränd och förälskad samtidigt?
Båda dessa är ju oftast av övergående natur även om det i vissa fall har en lång tillfriskningsprocess.

Vilket är att föredra av att vara utbränd eller förälskad?

Dum fråga tycker nog dom flesta men det tycker inte jag.

En sak har båda dessa gemensamt: "SMÄRTA"

2 kommentarer:

Anonym sa...

En skillnad mellan dessa två tillstånd kan ju vara att vid utbrändhet så känner man sig nedstämd och vid förälskelse brukar man känna sig uppåt och glad , men man kan ju i och för sig känna sig nedstämd då med , om det är "olycklig" kärlek ..
Men om du inte har ngn anledning att vara förälskad så är du nog utbränd . Eller bränd av förälskelsen ? Eller förälskad i utbrändheten?

Sleeping Cell sa...

Mycket bra svar!

Kanske låter det konstigt men jag tror mig ana en viss misstänksamhet att det lutar åt det där sista.