torsdag 16 juli 2009

Jag vill inte

Bättre sent än aldrig heter det visst så här kommer en något sen morgonuppdatering. Kan ha att göra med att jag efter att jag i morse varit upp och läst morgonnyheterna på nätet bara kände att baah!! - jag går å lägger mig igen och så slog jag på barnkanalen åt Liam och gick själv å intog fosterställning. Skulle nog vilja likna det med någon form av apatiskt tillstånd där jag bara kände att idag saknas det verkligen lust(se tidigare inlägg om misstänkt utbrändhet).

För att kompensera för mitt tidigare vill-inte-göra-nånting-tillstånd så har jag nu skänkt lite extra tid till lunchen och gjort hemlagat potatismos och panerat torsk som man sen kunde äta med dåligt samvete i vetskap att torskbeståndet enligt "Uppdrag granskning" är allvarligt hotat. Till detta serverades även remouladsås som dock var mindre hemlagad och istället införskaffad på ICA.

Förr var det brukligt att man vid åskväder skyndade att rycka ur kablar och kontakter i sitt hus.
Visserligen så tror jag att vi som bor i hyrda lägenheter a la miljonprogrammet har ett relativt gott skydd för åsknedslag i form av åskledare och åskskydd för el-nätet. Förr var det alltid tv:n som man skyndade att dra ur först men det har man nu prioriterat om. Nyss när åskan drog förbi här i Edsbyn så var det datorn med tillhörande utrustning som jag för säkerhets skull drog ur nätkabeln till, medan tv:n t.o.m. fick stå på.
Inget märkvärdigt med det men jag bara reflekterade lite på hur ens prioriteringar(och värderingar) kan förändras.

Inga kommentarer: