onsdag 1 juli 2009

"Bad"


Det regnar i Edsbyn just nu och det är åska i luften. Det är kvavt, så det skulle inte skada med ett kraftigt åskväder som rensade upp luften efter dom senaste dagarnas intensiva värme.
Läste precis att "farbror Bert" i Skara just hade drabbats av ett renande skyfall a la översvämning i källaren.

För dig som tröttnat på nyhetsrapporter och att ständigt behöva bli uppdaterad om nyheter angående "M. Jackson's" död, kan jag här presentera en annan händelse med för mig högt nyhetsvärde.

Nu har jag gjort det! För en alltför liten stund för att de stora nyhetsbyråerna ska ha blivit varse om nyheten kan jag här meddela att jag alldeles nyss har behagat ta mig årets första dopp. Detta skedde i "Voxnan" och även om "Voxnan" är en älv så skulle man nog i Edsbyn uttrycka det som att man badade "en bit upp ätte ån". Behöver jag nämna att det är en viss skillnad, om än hårfin, mellan "Michael Jacksons" "Bad" och mitt "Bad"?

Det är ännu inte känt om det finns några ögonvittnen till den här händelsen och därför så saknas även bildbevis. Med lite inlevelse så kan jag på ett ungefär tänka mig hur händelsen skulle te sig på bild och har därför lånat en bild på "nätet" som får representera mitt premiärdopp.

2 kommentarer:

Linda sa...

Härligt med ett bad !!! Här på gården har vi pool som blivit familjens favorit dom sista dagarna.
Ha det bäst i regn vädret som råder över Edsbyn :o)

Simon sa...

Kan förstå att poolen är populär.
Själv trasslade jag mig igenom buskar & snår för att ta mig osedd ner i älven:))

Ha're Gott!