onsdag 8 juli 2009

"Rövarnas konung"

Det är grått och trist väder i Edsbyn idag så vi har tillbringat dagen inomhus. Liam har försökt bearbeta sin far för att få se på film men jag får väl medge att jag inte har varit så medgörlig....tills jag kommer gående i vardagsrummet och får se det här(bilden). Han har dukat fram och gjort i ordning dvd-väskan och fjärrkontrollerna och lagt dom så fint framför tv'n. Då smälte den ynklige faderns hjärta så nu sitter han och kollar på "Aladdin och rövarnas konung"...näe, inte rövarnas konung, utan "rövarnas konung".

Den grabben har humor och det är något som jag uppskattar. När jag nyss tänkte lite högt och mer eller mindre sa för mig själv att: hmmm, jag undrar vad vi skall äta sen?....så svarar Liam således att: - vi kan väl tillaga den där "Bofinken" som ligger i kylskåpet pappa. Han syftade då på en grillad kyckling som vi hade i kylen. Måhända är jag lättroad men jag tyckte det lät skitkul...speciellt som det kommer från en barnamun.

Om den pojken bara blir hälften så tokig som jag så skulle jag vara mer än nöjd, även om det av någon kanske skulle uppfattas som en smärre katastrof.

Kom ihåg att det är minst lika viktigt att gråta som det är att skratta. Alltför ofta håller vi gråten tillbaka men den försvinner inte ut i tomma intet utan lagras inom dig.Tillåt därför dig själv att ibland frigöra din gråt likväl som ditt skratt.

Inga kommentarer: