måndag 20 juli 2009

Om att landa

Det är fantastiskt vad med musik man får tillfälle att lyssna på om man väljer att stanna inomhus i denna tid då det verkar som om solen har slocknat. Det regnar inte just nu så man skulle kanske passa på att gränsla den blå damcykeln för en liten utflykt till den lokala ICA-handlaren. Väntar en liten stund ifall att det börjar regna igen och jag då får anledning att stanna inne ett tag till.

I dag är det visst 40 år sen mänskligheten med en bemannad farkost lyckades landa på en annan himlakropp och Neil Armstrong blev den förste som satte sin fot på månen. Även om det finns konspirationsteorier om att så inte var fallet så väljer jag att tro på USA:s seger i den då pågående rymdkapplöpningen. Jag var vid den tidpunkten knappt 9 år fyllda och jag kan inte säga att jag minns månlandningen men däremot så minns jag hur vi satt hos en kompis och följde återkomsten när astronauterna landade med en kapsel i havet - det var stort.

I dag tycker man inte att det var så märkvärdigt och jag tycker det är mer storslaget att det är snart 5 år sen jag själv började fälla ut landningsstället och så sakteliga började gå in för landning efter en längre tids behaglig vistelse i mitt eget oändligt skruvade space. Landningen gick ju i varje fall bra och likt en astronaut så är det sällan man får göra samma resa igen och man får finna sig i att stå kvar med båda fötterna på jorden.

Under tiden som jag skrivit det här ser det tyvärr lite ljusare ut på utsidan så jag lär nog inte komma undan besöket hos den lokale ICA-handlaren.

1 kommentar:

Snilleblixten sa...

KOLLA HÄR, obestridliga bevis för månbluffen:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/09/manbluffen-1969-1972-obestridliga-bevis-for-nasa-s-mankonspiration-dokument-och-video-analyser


Snacka om att NASA fejkade "månlandningarna"...