onsdag 15 juli 2009

Puss i Luren


Britney Spears är förkrossad eftersom hennes telefonnummer tycks ha kommit ut till allmänheten och nu sprids online, allt enligt "Aftonbladet". Varför det nu skulle vara en sådan katastrof då det ringer fölk som avgudar och diggar en stenhårt...oftast i alla fall, har jag lite svårt att förstå.
Något som däremot förbryllar och bekymrar mig är hur f**n kronofogden och radiotjänst har fått tag i mitt telefonnummer. Visserligen så går det säkert att kolla upp via "eniro" men då vill det ju till att dom vet vad jag heter och bor för det första. Vad som är än mer obehagligt är ju att dom när dom ringer inte ringer för vänskaps skull utan dessutom har onda avsikter så som hot och utpressning. Så "Britney", när du läser det här...och det vet jag att du gör så ha då i åtanke att det finns dom som har det värre - Puss Puss på dig.

Som bekant så har jag nu "Kanal 10" där dom sänder bönemöten med ibland mer eller mindre fanatiska pastorer. I går tex. var det en pastor som tillhörde kategorin "mer" som medans han i extas valsade runt på scenen och skrek i mikrofonen och bad gud om att, jag citerar: "bevara oss från "NATO", pundare och all annan bröte i Jesu namn - halleluja".

En annan trevlig nyhet idag är att "Rikspolisstyrelsen" låter meddela att Sverige nu är helt självförsörjande vad gäller cannabis - leve mångfalden och "EU:s" jordbrukspolitik!!

Inga kommentarer: