onsdag 1 juli 2009

"Hjälp"

"Eufori på Skansen". Idag tar Sverige över ordförandeskapet i EU och detta firas så klart med pompa och ståt i knugens närvaro på Skansen. Jag menar bara va f**n...måste man som Tv-tittare behöva bli drabbad av detta spektakel. Nej, säger förstås någon, det är bara att byta kanal...du behöver inte titta på det där om du inte vill. Nu är det inte så enkelt som man kan tycka att byta kanal för mig. Så här är det. Jag har för första gången(ja,jag erkänner det)betalat tv-avgiften och därmed så har jag för avsikt att utnyttja detta maximalt genom att stirra så mycket jag bara orkar på just "SVT". Jamen skifta över till 2:an då, kanske någon säger. Jo, det kunde man ju förvisso göra, men nu är det inte så enkelt för mig som man kan tycka att bara byta kanal till 2:an.
Det är nämligen så här att i 2:an är det nyheter och jag anser inte att jag efter att ha sett nyheterna för bara 1½ timme sen ska behöva se dom igen.
Det här är ett mycket smärtsamt scenario och jag känner mig nu tvungen att titta på "Reinfeldt" och Co under tiden som jag tar mig en riktig funderare och förhoppningsvis också kommer fram till ett beslut om huruvida jag i fortsättningen tänker betala tv-avgift eller ej.

2 kommentarer:

Konungen sa...

Du kan ju kolla på barnkanalen o kunskapskanalen o nån mer för din avgift
kl 21 idag vart det en dokumentär om en tvättstuga i Rinkeby fråpn 1997 på Kunskapskanalen
Den är skitbra!
Jag gillar tevilicensen
Utan den hade allt vart mög ju.
Alla fantastiska dokumentärer som du numera är delägare i!

Sleeping Cell sa...

Svt har bra program.Ännu bättre vore det om man kunde finna ett sätt att finansiera kanalen utan att behöva sälja sig till reklam...och fortfarande vara "oberoende".