måndag 27 juli 2009

Tänker på er

Just nu så sitter jag här och väntar på att Liam ska komma hem efter att ha tillbringat helgen i Voxna. Lennart är en terrorist. Han far omkring här över tangentbordet och biter i sladdar, hoppar på skärmen och är bara allmänt irriterande, fast på ett roligt sätt.

I dag tar nog arbetet vid efter semestern för åtminstone en del människor och jag kan inte annat än känna med er för jag antar att det inte är något större nöje att återvända till jobbet efter denna blöta sommar....måste kännas lite otillfredsställande på något sätt då nog dom flesta vill förknippa sin semester med vackert väder och möjligheten att kunna vara utomhus.

Det har ju regnat så förbannat mycket så man nästan har fått känslan av att befinna sig i husarrest och kom inte å säg att det "inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder" för det gör det visst.

Visst har vi väl haft några soltimmar men i övrigt så skulle man ju behövt grodmansdräkt eller mini-ubåt för att vistas ute - tröttsamt.
Förhoppningsvis så är väl inte sommaren riktigt slut än och man får väl hoppas på att vädret vill stabilisera sig den resterande tiden av den så eftertraktade årstiden sommar.

Vädret är ju inget som vi rår på så i annat fall så är det väl bara att hoppas på bättre lycka nästa år....även om jag tror att visst har vi påverkat att vädret har blivit annorlunda nu mot vad det en gång har varit och jag tänker då på den globala uppvärmningen och de konsekvenser den för med sig.

Inga kommentarer: