torsdag 23 juli 2009

Om att rota i sitt förflutna

Det har nog varit en blöt dag för dom som har ägnat sig åt cruising i Edsbyn i dag. Regnet öser ner och jag antar att dom fått ställa in uppträdande och lite andra aktiviteter som var tänkt att hållas i parken. Vi var dit en stund vid lunchtid och då var vädret hyfsat och vi tittade på småstjärnorna.

Sen bar det av till Alfta för vår del eller närmare bestämt Långhed till mitt föräldrahem där jag, min bror och min syster har huserat hela eftermiddagen. Det är så att vi håller på att städa ur kåken där vi är uppvuxna och det är för mig en gåta hur den lilla röda stugan invid ån har lyckats svälja alla dessa kubikmeter med innehåll.

Vi plockade i vart fall litegrand eller faktiskt ganska mycket litegrand och en del litegrand fick jag med mig hem, men det bästa var nog ändå att få umgås med dom vars man har blodsband med vilket jag inte är bortskämd med - Kul.

Inga kommentarer: