onsdag 29 juli 2009

Om Att Runka I Otakt

Livet är som en runk. Man kan alltid lita på att det går fram och tillbaka....även om jag ibland runkar på ett väldigt konstigt sätt så att det i vissa stunder känns som om det mest går bara bakåt.
Nä, en perfekt runk ska vara jämn och fin och ha en regelbunden rörelse, för det är när den kommer i otakt som det blir svårrunkat.

Att bara runka bakåt är inget som rekommenderas men lyckligtvis så är bakåtrunken oftast av övergående natur men skulle bakåtrunken visa sig vara av en envis natur så bör man nog ändå söka hjälp för att se över möjligheten av att få runken att vända sig och återfå sin regelbundna rörelse.

Ofta så underskattar vi runken och glömmer bort att den faktiskt har en förmåga att om runken vill så kan den helt utan förvarning frångå sin regelbundna rörelse och göra ett taktbyte. Att förstå sig på och lära sig tolka en runk kan vara mycket svårt och det är ofta en livslång process då runkens vägar sägs vara outgrundliga och kan te sig mycket individuellt. Varje runk är unik på sitt eget sätt.

Se upp för "Runken"

6 kommentarer:

Beas Blandade Karameller sa...

Detta inlägg fick mig, som kvinna, att börja fundera...
Hur f*n går det till... en bakåt..??

Ps. Jag har inte kommit på det än… Ds.

Sleeping Cell sa...

Jadu,Bea.Jag har nog ingen bättre förklaring än att det är med runken som det är med livet.Det går upp och ner....eller fram och tillbaka;-)

Beas Blandade Karameller sa...

Är förklaringen så enkel?
Å jag som funderat så mycket på det…
Okej, lite hjärngympa är ju inte heller helt fel, de grå ska ju också motioneras…

Sleeping Cell sa...

Även Jesus använde sig av liknelser för att folk lättare skulle förstå.

Detta är dock ingen biblisk liknelse....vad jag vet.

Beas Blandade Karameller sa...

Glöm inte att jag är kvinna, och begriper mig inte på, vare sig religion eller det där med ”bakåt”…

Vill påpeka att jag inte är blondin…

Sleeping Cell sa...

Hahaha!! - Jag är heller inte blondin men jag är dum ändå ;D