lördag 25 juli 2009

Nu laddar dom om

Man verkar ha klarat sig från regn på "Persmässan" i går men en kväll återstår och just nu ser det inte lovande ut. I går stod "Nina Söderquist" på scenen och i kväll är det "Kevin Borg" som är det stora namnet.

Det hamrar på ganska skapligt här där jag bor och jag har möjlighet att höra musiken med ett ljud av ganska bra kvalité från min balkong...och även inomhus faktiskt.
Vad som däremot borde föranleda en hyresreducering är dom förfester som råder hos grannarna och som dessutom verkar pågå så länge att dom inte ens kommer i väg på själva mässan. Men jag är en förstående människa och man ska inte klandra människor som är av mindre vetande. Dom rår ju inte för att dom inte förstår bättre dom stackars edsbyborna.

Nu tillhör inte jag den kategori folk som brukar klaga på sina grannar då mitt resonemang är att klagar inte ni på mig om jag någon gång flippar ur med lite hög volym så bryr inte jag mig heller i att ni för lite väsen emellanåt. Kanske är det lättare att uppnå förståelse om ni har i åtanke att jag till skillnad från er är av Alftabörd och ibland har ett behov av att vara normal.

Snart laddar dom om

2 kommentarer:

Konungen sa...

efter tre år i denna bygd kan jag bara hålla med dig om alftabornas normalitet.
Ikväll ska jag jubba på Persmässan och skall se om jag kan ordna Kevins attegraf till dig

Sleeping Cell sa...

Inte för att låta otacksam men du behöver inte göra dig någon större ansträngning för den namnteckningen.

Tack ändå för omtanken