måndag 27 juli 2009

Åter till ordningen

Liam är hemma igen och vi har precis ätit pannkakor med vaniljsmak och jordgubbssylt - gott!

Lennart fortsätter att vandalisera saker, främst sådant som han hittar på golvet och det gör ibland Liam ledsen när han finner att: Nej!! - Har han förstört den här också!?

Det tycker jag är lite bra, för kanske men bara kanske fast knappast troligt så kan det leda till att Liam är lite mer rädd om sina grejer och därför blir mer noggrann att plocka upp efter sig - önsketänkande från en småbarnsförälder som är väldigt trött på att behöva sanera under sofforna före innan man dammsuger. Jag är gammal, ofärdig, stel och fet och det är förenat med stora och smärtsamma svårigheter att ta sig upp efter att ha ålat omkring på golvet.

Jag vet att många av mina inlägg under de senaste sommarveckorna har handlat om vädret och visst, jag vet att jag ofta haft en negativ hållning till den rådande väderleken men det kanske inte har varit så konstigt....eller?
Därför så ska jag ta tillfället i akt och lovprisa den här dagen som faktiskt har bjudit på ett vackert väder med solsken. Det var tur att jag hann skriva det där för precis nu så vart det åter alldeles svart på utsidan. Kan det möjligen betyda att det är dags för ytterligare en skur?

Inga kommentarer: