tisdag 21 juli 2009

Vill ha sol i morgon

F**n vad det regnar. Hur mycket regn finns det egentligen? Enligt min väderkarta så skiner en stor sol över Edsbyn i morgon så det hoppas jag verkligen på för då hade jag tänkt gå på "Playwood". Ett gratis musikevenemang som arrangeras i "Öjeparken" här i byn med en hel del lokala förmågor men även lite mer etablerade musiker från andra delar av landet.
Ett plus är att det är ett 1-dagsevenemang som pågår mellan kl.16.00 - 23.00 vilket gör att man kan ta med sig Liam också och inte behöva känna sig låst på det viset. Han lär väl kanske bli lite trött men man behöver ju inte vara kvar ända till slutet....kanske. Mitt personliga dragplåster är en lokal förmåga och han spelar redan vid 18.30 så det ser lovande ut tycker jag.

Även idag har jag slumrat till några timmar på eftermiddagen. Liam lever just nu(eller som vanligt) i sin fantasivärld så han verkar klara sig mer än bra utan sin fars närvaro. Ja, närvarande är jag väl ändå även om jag är frånvarande men det verkar i alla fall inte göra honom något om pappa slumrar en stund, och så har han ju Lennart också.

Ja, på tal om Lennart så har han nu blivit så duktig att han klättrar halvvägs uppför gardinen(hur duktigt det nu är), river ner saker och välter sådant som ska stå upprätt(ingen blomkruka än) och så tycker han det är fantastiskt roligt att leka med mina fingrar då dom rör sig på tangentbordet. Liam började näst intill att gråta i morse då han kom upp och fick se vad Lennart hade haft för sig under natten. En smällkaramell som Liam gjort på dagis och som hängde på väggen hade under natten varit med om en massaker och det vart lite svårt att ta vid första anblick men det gick snart över.

Helvete vad det regnar!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt publika stöd:-)/M

Simon sa...

Du var såå bra och dina texter får ju en ännu starkare innebörd då man känner personen bakom och du ska veta att jag faktiskt blev fuktig på ögat.