fredag 17 juli 2009

TERROR

Hej! Jag heter Swahiid Ali Dahlberg och är terrorist nästan jämt. Nähä, det gör jag inte men jag funderar allvarligt på att göra någonting dumt i alla fall. Mest för att det skulle oroa någon annan och roa mig själv. Det händer för lite i Edsbyn just nu och det kanske vore på sin plats med ett attentat eller ett angrepp på någon eller något som inte förväntar sig att bli angripen. Terror är mysigt tycker jag och jag gillar framför allt den psykologiska biten där omgivningen och allmänheten tvingas leva i osäkerhet och vånda inför vad som komma skall. Där allmänheten tvingas leva med vetskapen om att något kommer att inträffa men ovissheten av att inte veta när. Oron som får människor att inte våga vistas på allmänna platser och där man med dödsångest drar lott om vilken som ska gå till affär'n nästa gång. Osäkerheten om man ska våga ta bilen eller inte och känslan av olust att behöva bajsa ner sig varenda gång man vrider om nyckeln till tändningslåset. Rädslan av att råka säga vad du tycker och tänker till fel person.

Det här håller på att bli mitt vidrigaste inlägg ever men det finns en liten tanke bakom och det är att alltför många människor på vår jord faktiskt har detta eller delar utav detta som sin vardag. Vad som är än värre är att dessa människor oftast är van vid att leva med terror.

Inga kommentarer: