söndag 26 juli 2009

60 x 3 = Mycket

Sådär! Då har man varit kulturell och betalat 60 spänn för att titta på lite traditioner. Liam är bortrest i helgen så jag gick på "Volasdagen" med mellangrabben och hans flickvän i stället. 60 kronor var i dyraste laget tycker jag, speciellt som jag fick betala för alla 3 och då hamnade på en helt annan slutnota.

Men jag förstår deras resonemang, att inte f**n betalar man 60 kronor för å titta på lite sysslor som dessutom var ålderdomliga och med utgånget datum.....om jag ska vara riktigt ärlig så var idén till det resonemanget min , men i trevligt sällskap så betalar jag gladeligen en slant för att få umgås och göra något tillsammans.

Kände det lite som att nu fick jag betala för att jag suttit på balkongen och lyssnat på Nina Söderquist och Kevin Borg gratis i helgen....även om det var oundvikligt att inte höra....om jag inte hade rest bort då förstås.

4 kommentarer:

Konungen sa...

Jag var på den där Volasdagen förra året. Tyckte det var skitkul. Men jag är lite nördig när det kommer till folkets historia. Måste vara min röda barndom.
O Kevin kostade 120 spänn o han körde bara kassa covers.
så du vann

Sleeping Cell sa...

Jovisst tycker även jag det är intressant med historia och det kan vara värt 180 spänn att få vistas ute i regnet en stund....jag menar, det är ju inte var dag det regnar.

Konungen sa...

Min semester är slut imorgon
Då kommer solen, så är det alltid
Jag är som han i Douglas Adams Dirk Gentleys holistiska detektivbyrå
Jag har ett regnmoln över huvvet när jag är ledig

Sleeping Cell sa...

Så har även Ior i Nalle Puh.