onsdag 29 juli 2009

Så får man inte göra mot små barn

Jag är ingen populär pappa just nu. Jag råkade slumra till en liten stund tidigare i kväll och missade därför att slå på tv:n när "Bolibompa" började. Just "Bolibompa" är väl näst intill heligt för Liam och det är sällan han missar det och jag har fått höra både det ena och det andra typ att, "man vilar inte så länge pappa, för så gör man inte mot små barn heller, för då är man dum i huvet pappa".

Ja vad säger man? Man kan väl inte annat än hålla med och erkänna att visst har man brustit i rutinen men å andra sidan så kan han om han väntar till i morgon se dagens avsnitt på nätet. Det hjälpte föga med mitt försök till tröst då han då sa att han absolut inte skulle sitta vid sin dator något mer och att han därför skänkte den till mig. Jag tackade och gick då för att stänga av den men då hände något mycket överraskande, han hade ångrat sig och skulle då ha sin dator kvar.

Nu är allt i sin ordning igen. Han sitter här bredvid mig och äter vattenmelon och överöser mig med varför - frågor som: varför får all mat plats i mun och varför ska man klappa en häst bakåt?
och då får man väl säga att allt är som sig bör igen, men nu äre kväller sa Johan Käller - gonatt!

Inga kommentarer: