fredag 31 juli 2009

Vilken avsugning!


Man skulle lätt kunna tro att när det blir dags för dammsugning och städ så är jag den som flyr först men så är det inte. Jag flyr bara innan det är dags men när tiden är inne så finns jag där.

Liams rum går inte att dammsuga längre p.g.a. allt som ligger utspritt på golvet men det är bara ett led i mina försök till att få honom att plocka reda på lite grann efter sig - jag försöker vägra.

Så, när jag börjar känna mig mogen för en avsugning och hoppar igång snabeldraken så försvinner Lennart åt ett håll och Liam åt ett annat, båda med en rivstart och med en rasande fart.
När jag sen sugit av vad som fanns att suga av i vardagsrum och sovrum så tänkte jag ändå glänta på dörren till Liams rum för att komma in och se om det ändå inte gick att dutta lite fläckvis med draken, men se det gick inte.

Nej, Liam har den här gången försäkrat sig om att jag inte ska komma in och hota att låta småsaker som ligger på golvet bli till föda för dammsugar'n. Detta har han gjort genom att barrikadera dörren inifrån med leksaksbackar, stolar, kuddar och andra prylar.

Detta får mig att bli så j**la arg att jag rusar ut i hallen och hämtar murbräckan för här ska fanimej dammsugas....närå, det fick helt enkelt vara.

Så när dammsugar'n tystnat så tar det väl ungefär 5 sek så kryper både Liam och Lennart fram ur sina gömslen och laget är åter fulltaligt.

Annat som fått mig att ta en funderare är dom drivor av småsaker som av någon anledning alltid ligger under sofforna osv. Jag har kommit på att min dammsugare är underdimensionerad och att här f**n skulle behövas en industridammsugare eller ännu bättre, en kraftig lövblås.

Inga kommentarer: