torsdag 16 juli 2009

I väntan på "Lennart"

För att inte bli alltför tråkig så kommer här ännu en släpig rapport från den apatiske småbarnsföräldern. Vore det inte för att man kan dö om man inte äter så skulle jag inte laga mat just nu, men med mycket sparsam kulinarisk inlevelse så har den trötte kocken hackat och pressat, skurit och rört så nu puttrar köttfärssåsen på spisen. Då kan man ju passa på att blogga av sig sin ångest i väntan på att det blir dags att koka spaghetti, och köttfärsen ska puttra länge, länge dels för att jag vill det och dels för att den blir bättre då.

Just nu så går vi i väntans tider Liam och jag för i morrn så är det tänkt att "Lennart" vår kattunge ska levereras till detta inte helt fritt från galenskap men ändå lagom toksköna hem.
Ja, han har fått namnet "Lennart" (även om "konungen" kanske skulle vilja att han hette "Larz-Krister").

"Lennart" har samma betydelse som "Leonard"(!!) och betyder "modig som ett lejon".
Eftersom en viss "Leonard" har figurerat här på bloggen så kanske någon vill se ett samband men jag bedyrar att jag inte hade den minsta aning om dom två namnens gemensamma betydelse då katten skulle tilldelas ett namn.

3 kommentarer:

Konungen sa...

Ett MKT bra namn på en katt.
Han ser ut som en krigare av rang!
Jag är allergisk men man kan knappt leva utan katt så jag bryr mig inte!

Simon sa...

Det ska bli kul.Jag har länge saknat närvaron av en katt.

Beas Blandade Karameller sa...

Jag är glad över att du valde att ta hem Lennart, f.ö. ett bra namn på en katt! Det ska vara ett människonamn, för en katt är ju inte bara en katt, utan en familjemedlem! Den kommer att skapa mycket glädje, framför allt för Liam!